top of page
  • Obrázek autoraeli.nezvalova

Domácí kefír! = zdravá střeva

Wugi! To je značka, o které bych vám dnes chtěla naspat a poreferovat.


Jak to všechno začalo?

Věřím, že pokud mě znáte a poctivě čtete mé články nebo příspěvky na sociálních sítích, pak také víte, jak velkou důležitost přikládám zdraví našich střev - mikrobiomu.



Ne nadarmo se říká, že střeva jsou naším druhým mozkem. Je to tak. Veškeré stresové situace, zdravotní potíže a další disbalanc se projeví právě v narušení střevní mikroflóry.


Díky narušenému mikrobiomu si můžete přivodit nespočet civilizačních chorob - od duševních po astma, alergie, chronické rýmy, atd.


Povím vám tajemství. Můžete se dopovat "miliony" vitamínů a minerálů, ale pokud nebudou vaše střeva fungovat tak, jak mají, odrazí se to i v zásobárně právě zmiňovaných mikroživin.

Narušení = špatná / snížená vstřebatelnost doplňků stravy.


A rozhodně nikdo z nás nechce jednak "vyhazovat" peníze za drahé doplňky stravy s vědomím, že je naše tělo dobře nevyužije a jednak se nechceme smířit s faktem, že minerály a vitamíny v našem těle jsou deficitní --> imunita v ohrožení!


Kefír

Je produkt zkvašeného mléka. Nejčastěji se využívá kravské, ovčí nebo kozí, ale možné je využít i rostlinné alternativy. Jeho historie sahá až 5000 let zpátky, takže je velmi dobře probádanou potravinou a i já se zaručím, že je pro naše střeva a pozitivní bakterie v nich pokladem, jelikož je jednou z probioticky nejbohatší potravinou.



Jaké jsou pozitiva kefíru:

  • Již zmiňovaná vyšší obranyschopnost organismu, vliv na imunitu

  • příznivý účinek na srdce, průtok krve v oběhovém systému

  • snižuje deprese, zvyšuje energii a pocit spokojenosti

  • vyrábí všechny potřebné vitamíny a organismu prospěšné bakterie potřebné pro každodenní život

  • hojí ekzémy téměř po celém těle a léčí jakékoliv kožní problémy na pleti

  • zlepšuje trávicí činnost, léčí průjem, výtoky a obnovuje rovnováhu střevní flóry a žaludečních kyselin,pozitivně působí i na žaludeční vředy

  • a mnoho dalších pozitiv!


Mléčné kefírové kultury přemění mléko na fermentovaný nápoj s nižším obsahem laktózy. Tím, že kefír obsahuje probiotika a enzymy, napomáhá zbylou laktózu strávit. Kefír je tak vhodný i pro lidi, trpící intolerancí na laktózu.


Jak si doma udělat kefír?


Právě firma WUGI na svém eshopu nabízí mléčné i vodní kefírové kultury. Já sama osobně jsem měla tu možnost vyrobit si ( zatím ) kefír z mléka a musím osobně říct, že chuťově i kvalitou je to nesrovnatelné!! Sama už kupovaný kefír pít nepotřebuji. Aneb když si člověk zvykne na kvalitu, těžko si odvyká :).


Další překvapení, v dobrém, pro mě byla jednoduchost výroby! Až jsem se sama divila, jak málo stačí k tomu vyrobit si učinění zdravý zázrak!

Firma na svém eshopu prodává i uzavíratelné sklenice, pokud doma žádnou nenajdete. Já osobně doma použila uzavíratelné a těsnící sklenice z Ikei a taky velmi dobře posloužily.


Krom kefírových kultur najdete na eshopu i zdravou výživu a různé doplňky stravy, které vám v kombinaci s kefírem a zdravým střevem poslouží, jako zásobárna pro správné fungování a vyživení organismu. Aneb když se sejde kvalita a prospěšnost na jednom místě, to bych nebyla já, abych vám o tom nedala vědět!


Pokud si nebudeš vědět rady --> E - booky o kefírech ( klikni )


A nyní k samotné výrobě:


Budete potřebovat jen uzavíratelnou sklenici, 1 litr čerstvého mléka, Wugi kefírové kultury a čas :D.



Kultury dobře smícháte s mlékem a necháte cca 48 h stát. Doba trvání závisí i na pokojové teplotě. Je dobré kefír cca po 1 dnu promíchat. Je totiž možné, že na povrchu budete mít menší usazeniny, které ale ničemu nevadí.



Jakmile kefír dobře promícháte, opět bude krásně tekutý, bez žádných hrudek.


Po 48 h kefír slijte. ALE! Z 1 sáčku si můžete takto vyrobit kefír až 30x!! No není to úžasné, praktické a především levné???

Stačí pouze odlít 100 ml hotového kefíru opět do uzavíratelné sklenice, zalít novým čerstvým mlékem ( max 1 litr ) a tentokrát nechat odstát pouze 24h.

A takto můžete " kefírovat" doaleluja :D.

Závěrečné hodnocení
  • Vůně - tady se musím přiznat, že zpočátku mě vůně kefíru malilinko znejistěla. Byla jiná než klasické ( bez zápachové) kupované kefíry. Na druhou stranu jsem z kefíru cítila ty živé kultury, které dělaly tu pravou a poctivou chuť.

  • Chuť - mě taky velmi překvapila, ale v dobrém! Určitě se zde chuťová stránka odvíjí i od kvality mléka. Nicméně zpočátku jsem si na tu odlišnou chuť musela zvyknou, je jiná a tím, že člověk zná běžně dostupný kefír, už má jistá očekávání. Ale jakmile jsem kefír ochutnala více, chuť jsem si zamilovala daleko více.


  • Konzistence - krásně tekutá, ale pozor, kefír je vhodný i jako domácí jogurt. Sama jsem to vyzkoušela, stačí jen přidat něco na zahuštění ( já použila proteinový prášek).

  • Zajímavost - když jsem sama osobně kefír ochutnala, zaujala mě jakási struktura, kterou má. Když jej pijete, jakoby jste cítili perlivé bublinky (díky oxidu uhličitému), které kefír zajímavě ozvláštňují, celkově je kefír lehčí na trávení!

Za mě favorit #1 na trhu, co se týče kvality, poctivosti a podpory českých podnikatelů. A pokud se i vy zajímáte o zdravý životní styl a zdravé stravování, určitě vám doporučit navštívit eshop a pořádně si ho prostudovat.


A můžete jej použít i na můj recept Vejce na sladko.

Dobrou chuť!


A jak jsem vyráběla kefír já naleznete i v novém videu:



136 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page