top of page
  • Obrázek autoraeli.nezvalova

Koties: Vždy čerstvě upraženo

Pár upřimných slov na úvod...

Troufám si říct, že dnešní recenzi píšu zcela od srdce, ostatně jako vždy, a s láskou, jak k samotným produktům, které firma Koties nabízí, tak k jejich celkovému přístupu, filozofii, kterou zastávají a k lidem, které KOTIES spojuje.



Ano, je to zcela upřímně tak. Někdy vás jisté produkty osloví na základě skvěle promyšleného a masivního marketingu. Já takové propagandě už delší dobu neholduji. Možná je to celkovým životním stylem a hodnotami, které zastavám a možná se mi to již v minulosti neoplatilo.


Koties mě, jakožto zákazníka, oslovila již dávno. Objevila jsem firmu prvotně na sociálních sítích a narozdíl od jiných podniků, které se taktéž zaměřovali na kvalitní kávu, se čímsi odlišovala.

Skromnost a jakási lidskost v jejich obchodním duchu mě prvotně nadchla a s rostoucí klientelou rostli i tyto vlastnosti. A to je na tom to krásné. Když si firma i přes veškerý marketing zachová vlatní autenticitu.


Nevím, jak to máte vy, když se rozhodujete u koho nakoupíte?


Já přímo vítám tyto hodnoty, ať už u lidí, kteří v podniku pracují, tak celkově v jejich podnikání.


Ale teď už pojďme k samotné recenzi.


(I L)O(ve) Koties

Koties je český podnik, který se specializuje a pyšní jednak svou čerstvostí, kterou zaručuje u všech výrobků, tak tzv. "Cold brew" kávou.

Kromě cold brew je dále v jejich nabídce i čertsvě pražená zrnková káva různých druhů.



S Koties kávou tak procestujete nespočet míst i v současné nepříznivé době! Stačí si jen udělat pohodlí, uvařit si dobrou kávu či si dopřát Cold brew a zasnít se.


Důležité je také zmínit, že veškeré suroviny jsou jednak pečlivě vybírany, a jednak v BIO kvalitě. Přitom je vše za příznivou cenu!


Obaly, ve kterých obdržíte "balíček požitku", jak já říkam, tedy balíček kávy, jsou kompostovatelné.

Další podstatnou myšlenku, kterou Koties zastává, a je dobré ji zde zmínit, je podpora ekologického hospodářství společně s ekologickými materiály.


To by bylo asi ve zkratce to nejpodstatnější, co jsem zde o Koties chtěla zmínit a teď se ještě pojďme pobavit o tom...


Co je to Coldbrew?

Nejde ani tak o kávu jako o její samotnou přípravu. Takovým podstatným rozdílem je především studená voda, která je základem a liší se oproti klasické představě přípravy kávy, kterou zaléváme horkou vodou.


Čerstvě namletá káva se tak maceruje ( nebo by se dalo říct "louhuje" ) po dobu 24 hodin právě v oné studené vodě. Tím si nápoj záchovává mnoho cenných látek, celkově obsahuje nižší aciditu (=kyselost, až o 70% méně), což může být vhodné pro lidi, kteří mají problém se zažíváním. Taktéž se tímto procesem uvolní mnohem více kofeinu ( Cold brew od koties obsahuje 78 mg / 100ml kofeinu).


Z mé osobní zkušenosti je Cold brew coffee od Koties chuťově mnohem intenzivější, nasládlé a s podtónem ovocné chuti.

Nemusím snad zmiňovat, že tento nápoj je z hlediska zdraví mnohem lepší alternativa k tak opěvovaným energetickým nápojům! Neobsahuje žádná umělá sladidla, konzervanty, barviva či přidaný cukr! Jen čistě BIO káva, konkrétně Ethiopie.

Já sama cold brew využívám jako zdroj energie před tréninkem a rozhodně ten "boost" po vypití je tam znát! Takže pokud tu mám další sportovce či si jen potřebujete dodat energii při náročné práci / škole, vřele doporučuji zkusit právě cold brew.



Právě na tento typ přípravy kávy se Koties především specializuje. Nápoj "Cold brew coffee" nabízí v praktickém, cestovním 3 litrovém boxu, který vám výjde na 30 šálků anebo si lze zakoupit praktickou, jednorázovou láhev o 175 ml.


Byla jsem Cold brew kávou nepolíbená...

175 ml

No, abych byla upřímná, u nás se 3 litrový box příliš neohřál! Jak si jednou nalejete, je těžké odolat. Sama jsem doposud neměla zkušenost s "cold brew" kávou, takže jakožto nepolíbená a bez očekávání mi doslova spadla brada!! Skutečně cold brew od Koties řadím na první příčku, co se týče mých oblíbených kávových nápojů.


Možná vás některé může odrazovat fakt, že káva je studená a vy jste zvyklí spíše na teplé šálky kávy. V první řadě chci zmínit, že i já jsem byla velkým příznivcem teplé kávy a stále jsem, ale po ochutnání cold brew mi jeho teplota vůbec nevadila, ba naopak. Nedokážu si představit pít tento nápoj teplý.


Nicméně zpet k věci. I cold brew si lze vychutnat

- v TEPLÉ VERZI (lze ohřát),

- S MLÉKEM ČI SLADIDLEM.


Teď jsem vás doufám "odzbrojila" a zodpověděla veškeré dotazy, které se cold brew kávy týkají.

Ano, skutečně lze cold brew kávu ohřát.





Kde všude můžete Koties najít?

Na závěr mé recenze, která byla, doufám, pro vás obohacující i skrz nové informace, už jen dodám, kde lze Kotiesáky najít!


  • Web: www.koties.cz --> kde při zadání slevového kódu Eli15 máte -15% z celého nákupu, což už se rozhodně vyplatí zkusit.

  • IG: @koties.cz

Loučím se s vámi u odpoledního šálku kávy od Koties.

Vaše Eli



45 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page